Rock'N Roll | Rock Kültürü | Rock & Metal Müzik Hakkında Herşey..
Forumdan Yararlanmak İçin Lütfen ÜYE olunuz.


Join the forum, it's quick and easy

Rock'N Roll | Rock Kültürü | Rock & Metal Müzik Hakkında Herşey..
Forumdan Yararlanmak İçin Lütfen ÜYE olunuz.
Rock'N Roll | Rock Kültürü | Rock & Metal Müzik Hakkında Herşey..
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Atatürk'ün Sanatla İlgili Düşünceleri

Aşağa gitmek

Atatürk'ün Sanatla İlgili Düşünceleri Empty Atatürk'ün Sanatla İlgili Düşünceleri

Mesaj tarafından MisTaqE ! Cuma Nis. 09, 2010 8:14 am

ATATÜRKÜN SANATLA İLGİLİ DÜŞÜNCELERİ“


Büyük Önder Atatürk Cumhuriyet'in kuruluşunun ardından toplumsal
dehasını bir kez daha göstererek Türk Ulusunun kültürel alanda da
gelişiminin şart olduğunu belirtmiş kültür ve sanat alanında da birçok
yenilik getirmiştir. Türkiye'de yüksek bir medeniyet seviyesine
ulaşılması hedefini yakalayan Atatürk sanata verdiği önemle modern Türk
sanatlarının öncüsü ve mimarı olmuştur.
Daha Ankara'da otel lokanta yokken O Avrupa'ya resim müzik tahsiline
insanları yolladı. Cemal Reşit Rey Ulvi Cemal Erkin Adnan Saygun gibi
kompozitörler Çallı İbrahim Namık İsmail gibi ressamlar bunlardan
bazılarıdır (Vedat Nedim Tör 1923 Sanat ve Bilim Konferansı)
Atatürk Türkiye'nin yeniden yapılanma döneminde milli kültürü yansıtan
bir sanat anlayışının oluşması adına önemli adımlar atmıştır. Atatürk
sanatın Türk Milleti için önemini şu veciz sözleri ile ifade etmiştir:
Güzel sanatlarda muvaffak olmak bütün inkılaplarda başarıya ulaşmak
demektir. Güzel sanatlarda muvaffak olamayan milletler ne yazık ki
medeniyet alanında yüksek insanlık sıfatıyla yer almaktan ilelebet
mahrum kalacaklardır.
Atatürk sanat alanındaki atılımlarda öncelikli olarak mimariyi ele
almıştır. Türkiye'nin modern bir mimarisinin olması için Almanya'dan
şehir planlamacıları ve mimarlar getirtmiştir. Bu uzmanların
yönlendirmeleri sonucu mimari alanda yeni bir yol çizilmesini
sağlamıştır. Genel Kurmay Başkanlığı ve Milli Savunma Bakanlığı
binaları bu dönemin ilk ürünleridir.
Atatürk Türk Milleti'nin sahip olduğu en görkemli yapının milli birlik
ve beraberliğin merkezi olan Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin olması
gerektiğini belirtmiş ve TBMM binasının çağdaş ve estetik olması için
gerekli tüm adımları atmıştır. Bu bina için yurtdışından özel mermerler
dahi getirtilmiştir. Türk mimarlarına maddi ve manevi büyük destek
veren Atatürk bu yolla milli mimarlık akımının ortaya çıkmasını
sağlamıştır.
Mustafa Kemal Atatürk Türk halkının güzel sanatların önemli kollarından
resim ve heykeltıraşlıkta da ilerlemesi için birtakım faaliyetler
yürütmüştür. Cumhuriyet döneminde tüm Türk ressamlarının Cumhuriyet ve
inkılapları resmetmelerini sağlayarak milli birliğin sanat alanına
yansıması hedefine ulaşmıştır. Tüm Türkiye'de heykel ve anıt
dikilmesine başlanması da onun getirdiği yeniliklerden biridir. Büyük
Önder'in bu çalışmaları sonucu Türkiye'de resim ve heykel sanatları
önemli ölçüde gelişme kaydetmiştir.
Türk Milleti'nin sanatsal geçmişine de sahip çıkan Atatürk 1937 yılında
Resim ve Heykel Müzesi'ni açarak Cumhuriyet öncesi ve sonrası dönemin
sanatsal ürünlerini aynı çatı altında biraraya getirmiştir.
Türk müziği Mustafa Kemal Atatürk'ün önem verdiği bir diğer konu
olmuştur. İlk Türk operasının hazırlanması için ünlü müzisyen Adnan
Saygun'u görevlendiren Atatürk Cemal Reşit Rey'e de ilk konservatuarı
kurdurmuştur. Türk müziğinin akademik alt yapısının da güçlü olması
gerektiğine inanmış ve eğitim amacıyla genç Türk müzisyenlerini yurt
dışına göndermiştir. Bu müzisyenler geri dönüşlerinde Türkiye'ye
dağılarak Türk müziğinin ve dolayısıyla Türk sanatının kalkınmasını
sağlamışlardır.
Atatürk bir konuşmasında şöyle demiştir:
"Milletimizin güzel sanatlar sevgisini her türlü vasıta ve tedbirlerle besleyerek inkişaf ettirmek milli ülkümüzdür."
Atatürk Osmanlı'dan kalma Sanayi-i Nefise'yi imar ettirerek Güzel
Sanatlar haline getirmiştir. Ayrıca burada yetişen birçok sanatçıyı
kendilerini geliştirmeleri için Avrupa'nın sanat merkezlerine
göndermiştir. Resim heykel ve mimarlık bölümlerinden çok sayıda öğrenci
Almanya Avusturya ve Fransa'ya gönderilmiştir.
Ata'nın sanatçıya verdiği büyük değeri gösteren bir hatıra da şöyledir:
Daha devlet tiyatrosu kurulmamışken İstanbul'daki şehir tiyatrosu
sanatçıları Ankara'ya gelerek o zamanki Türk ocağında temsiller verir.
Atatürk de bu temsillerin birinde bulunur ve sanatçıları Çankaya'ya
davet ederek ağırlar. Hepsine ayrı ayrı iltifat eder. Ayrılma vakti
gelince Reşit Galip sanatçılara Atatürk'ün elini öperek veda etmelerini
söylediğinde Ata'nın cevabı şu olur:
Hayır sanatkar el öpmez sanatkarın eli öpülür.
MisTaqE !
MisTaqE !
Üyeler
Üyeler

Kadın Mesaj Sayısı : 1116 Yaş : 30 Nerden : K0caeLi * Kayıt tarihi : 22/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz