Rock'N Roll | Rock Kültürü | Rock & Metal Müzik Hakkında Herşey..
Forumdan Yararlanmak İçin Lütfen ÜYE olunuz.


Join the forum, it's quick and easy

Rock'N Roll | Rock Kültürü | Rock & Metal Müzik Hakkında Herşey..
Forumdan Yararlanmak İçin Lütfen ÜYE olunuz.
Rock'N Roll | Rock Kültürü | Rock & Metal Müzik Hakkında Herşey..
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Atatürk'ün Yatı "Savarona"

Aşağa gitmek

Atatürk'ün Yatı "Savarona" Empty Atatürk'ün Yatı "Savarona"

Mesaj tarafından MisTaqE ! Cuma Nis. 09, 2010 11:02 am

Savarona bugüne kadar inşa edilen kraliyete ait olmayan en büyük yattır.

Toplam uzunluğu 136 metre, direği 16 metre, iskeleti 6.1 metre ve en
yüksek hızı 18 deniz mili, gezinti hızı ise 16 deniz milidir.


Ana süitin yanı sıra 17 lüks süitin alanı ortalama 50 metre karedir.



Savarona, Brooklyn Köprüsü’nü inşa eden mühendis


John Roebling’in kızı Emily Roebling Cadwallader tarafından hizmete sokuldu.


Bayan Cadwallader Savarona’yı 1931’de Hamburg’da Blohm ve Voss tersanelerinde 4 milyon dolara mal etti.



Savarona Atlantik, Akdeniz ve Kuzey Afrika sularını geçti fakat Cadwallader onu yüksek dışalım vergisinden dolayı


Amerika Birleşik Devletleri’ne sokamadı.


Yatı satmaya karar verdi ve 1938 yılında Savarona Türk Hükümeti tarafından satın alındı.



Bu satış sırasındaki olaylar zinciri şaşırtıcıdır.


1938 yılında Kral VII. Edward İstanbul’u ziyaret etti ve o zamanki
devlet yatı Ertuğrul’da Mustafa Kemal Atatürk’ün konuğu oldu.


Bacadan dökülen kurum Majestelerinin beyaz pazenlerini öylesine kirletti ki Atatürk Ertuğrul’u


hurdaya gönderdi ve yeni bir cumhurbaşkanlığı yatı araştırılması için emir verdi.


Türk bayrağı Mart 1938’de Southampton’da Savarona’ya çekildi.


Atatürk'ün Yatı "Savarona" Rdgashx


Yat, iki ay sonra bazı döşemeleri yenilendikten sonra Atatürk’ün ölümcül hasta olduğu sırada İstanbul’a geldi.


Atatürk’ün Savarona’da geçirdiği altı hafta boyunca kabine toplantıları düzenlendi,


Romanya Kralı Carol da dahil olmak üzere önemli konuklar,


devlet başkanları ağırlandı. Atatürk, 10 Kasım 1938’de Dolmabahçe sarayında öldü.



Savarona, II. Dünya Savaşı sonrasında Türk Deniz Kuvvetleri’nin onu
eğitim gemisi olarak kullanmasına kadar bir daha yelken açmadı.


1989 yılında Savarona’yı hurdaya çıkarma kararı alındı;


ancak Kahraman Sadıkoğlu son dakika kararıyla yatı 49 yıllığına kiraladı ve Savarona’yı önceki görkeminden


daha iyi bir hale kavuşturmak için çok çaba isteyen yeniden döşeme işine başladı.


İçi Donald Starkey tarafından tasarlanan yatı yenilemek için 425 işçi yaklaşık üç yıl çalıştı.


Savarona, bugün yolcusu olma ayrıcalığı kazananlara zarafeti ve lüksü yaşatarak bir kez daha dünya sularında seyretmektedir.


Atatürk'ün Yatı "Savarona" Rgashx
MisTaqE !
MisTaqE !
Üyeler
Üyeler

Kadın Mesaj Sayısı : 1116 Yaş : 30 Nerden : K0caeLi * Kayıt tarihi : 22/11/08

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz